FANDOM

Ta strona jest oparta na haśle z Encyklopedii Kabaretu.

Artur Renion
Prawdziwe nazwisko Artur Paweł Renion
Pseudonimy
Dane personalne • ur. 18 października 1972
• zm. 10 października 2000
Pochodzenie 1600px-Flag of Poland.svg Polska
Wykształcenie Akademia Muzyczna, Warszawa (1996)
Profesje • wiolonczelista
• artysta kabaretowy
Najważniejsze projekty Grupa MoCarta (1995–2000)
Nagrody
Członkowie rodziny

Artur Paweł Renion (1972–2000) – polski artysta kabaretowy, wiolonczelista, były członek Grupy MoCarta (1995–2000), jego współzałożyciel.

Biografia

Urodził się 18 października 1972 roku. Absolwent Podstawowej Szkoły Muzycznej im. G. Bacewicz, Liceum Muzycznego im K. Szymanowskiego w Warszawie oraz Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie prof. A. Zielińskiego (1996, praca magisterska pt. Przygotowania wiolonczelisty do pracy w kwartecie smyczkowym). Uczestniczył w Międzynarodowych Kursach Muzycznych w Łańcucie, Głuchołazach, Wiedniu i Ferentino we Włoszech. W 1997 roku pracował przez sześć miesięcy w Polskiej Orkiestrze Radiowej pod kierunkiem Wojciecha Rajskiego. W latach 1996–2000 był nauczycielem przedmiotu zespoły kameralne w Liceum Muzycznym im. K. Szymanowskiego w Warszawie. Współpracował z Chopin Academy Music Orchestra.

10 października 2000 roku zginął w wypadku samochodowym.

Koligacje rodzinne

  • rodzice: matka, Jan Renion (ojciec; zm. 2003)

Filmografia

Filmy

Ciekawostki

  • Michał Sikorski dał synowi na imię Artur, aby upamiętnić kolegę z Grupy MoCarta.
  • Jego pamięci (oraz Kasi Poćwiardowskiej, która zginęła wraz z Renionem) poświęcona jest także Nagroda w Konkursie o Melodyjną Nagrodę im. Artura na festiwalu kabaretowym Ryjek.

Uwagi

Hasło w Encyklopedii Kabaretu zostało opracowane częściowo na podstawie pracy licencjackiej pani Urszuli Grzesińskiej pt. Działalność artystyczna Grupy MoCarta w latach 1995–2006 znajdującej się w bibliotece Instytutu Muzykologii Uniwersytetu Warszawskiego.