FANDOM

Barbara Storosz
Schejbal Magdalena
Magdalena Schejbal,
odtwórczyni roli Basi Storosz
Prawdziwe nazwisko Barbara Storosz
Pseudonimy
Dane personalne
Pochodzenie 1600px-Flag of Poland.svg Polska
Wykształcenie szkoła policyjna
Profesje podkomisarz policji
Członkowie rodziny • pani Storosz (matka)
• pan Storosz (ojciec)
• Agata Storosz (siostra)
• siostra
• brat
• brat
• brat
Występowanie Kryminalni
Odtwórczyni roli Magdalena Schejbal

Barbara Storosz – postać fikcyjna, bohaterka serialu Kryminalni.

Charakterystyka postaci

  • odtwórczyni roli: Magdalena Schejbal (odc. 1–111)
  • miejsce zamieszkania: Przemyśl, potem Warszawa
  • wykształcenie: szkoła policyjna
  • zawody, zajęcia: podkomisarz policji
  • rodzice: matka, ojciec
  • rodzeństwo: dwie siostry, trzech braci[1]
  • związki: Leszek Orlicz (kochanek; rozstanie)
  • wielbiciele: Leszek Orlicz, Łukasz Strzelecki, prokurator Dumicz
  • fascynacje: Marek Brodecki
  • przyjaźnie: Marek Brodecki, Adam Zawada
  • wygląd zewnętrzny: drobna postura, niski wzrost – ok. 160 cm[2], blond włosy
  • cechy charakterystyczne: ambitna, uparta, ma poczucie humoru
  • posiadane zwierzęta: kot[3]
  • ciekawostki: jej średni brat pracuje w Londynie[4]
  • uwagi: lubi bawić się w klubach[5]

Opis

Komisarz Adam Zawada narzekał, że ma za mało współpracowników. Inspektor Ryszard Grodzki obiecał mu, że zatrudni w jego zespole nowego policjanta. Z tego powodu pod koniec pierwszego odcinka (Okularnik) do kryminalnych dołącza podkomisarz Barbara Storosz. W odcinku drugim komisarz Zawada wielokrotnie wyraża niezadowolenie z tego powodu – liczył na doświadczonego współpracownika, a trafiła się drobna, nieco wystraszona, młoda kobieta. Grodzki zaznaczył jednak, że jest to obiecująca policjantka, która ukończyła szkołę policyjną z najlepszym wynikiem, i należy dać jej szansę – taką samą, jaką otrzymali inni, m.in. Marek Brodecki. Nowa członkini kryminalnych pochodzi z Przemyśla[6].

W kolejnych odcinkach widzowie mogą zaobserwować, jak Barbara Storosz rozwija się jako policjantka. Na początku popełniała wiele błędów, nie radziła sobie z przesłuchiwaniem świadków (dobrze jej się rozmawia jednak z młodymi dziewczynami, np. w odc. 3. Klub), robiło jej się słabo na widok zwłok lub krwi. Z czasem nabrała doświadczenia, a nawet zaprzyjaźniła się ze swoimi zwierzchnikami.

W odc. 42. (Wampir) Barbara zostaje uprowadzona przez seryjnego mordercę – Grabarza. W odcinku kolejnym (odc. 43., Strefa mroku) zostaje przez niego pochowana żywcem w trumnie. Zostaje uratowana w ostatniej chwili, kiedy już traci przytomność z powodu braku tlenu.

Relacja z Markiem Brodeckim

Wielokrotnie było widać, że podoba jej się Brodecki, czasem pojawiały się przesłanki, że i ona nie jest mu obojętna (w odcinku 27., Na śpiocha, kiedy Barbara wpada w histerię z powodu pijawek, Marek namiętnie ją całuje), jednak nie zostali nigdy parą.

W odcinku 26 (Polowanie) Marek ratuje życie Basi, strzelając do Pawła Nowackiego i zabijając go. W odcinku 27. (Na śpiocha) to Storosz wybawia z opresji Brodeckiego, do którego celował Jarus.

Relacja z Leszkiem Orliczem

W odcinku 12. (Kolekcjonerzy) Barbara Storosz trafia na aukcję dzieł sztuki. Tam poznaje Leszka Orlicza, który próbuje ją poderwać. Nie zniechęca go fakt, że kobieta jest policjantką; udziela jej też wielu informacji cennych dla śledztwa. Podkomisarz Storosz jest adorowana przez Orlicza, co ukazywane jest w wielu odcinkach – często otrzymuje od niego kwiaty, spotykają się na randkach. Leszek jest bardzo bogaty, jeździ porsche, nie liczy się z pieniędzmi.

W odcinku 33. (Wpływ Merkurego) Leszek na oczach Basi ginie podczas wybuchu bomby w samochodzie. Barbara wraz ze Szczepanem jedzie do Krakowa, skąd pochodził Orlicz. Współpracują z tamtejszą policją – z Andrzejem Grudzińskim i Olgą Rojewską – odkrywając wiele faktów z życia Leszka. Okazuje się, że był on zamieszany w nieuczciwe interesy i przestępstwa, a na końcu odcinka Adam Zawada informuje Basię, że Orlicz żyje, a w spalonym samochodzie znajdowały się nie jego zwłoki. W odcinku kolejnym (34., Wpływ Marsa) Basia ostatecznie przekonuje się, że Orlicz nadużył jej zaufania, że oszukiwał ją, jak i wiele innych kobiet, które pod wpływem jego uroku robiły różne głupstwa, a nawet wplątywały się w przestępstwa. Wychodzi też na jaw, że Leszek miał niepełnosprawnego brata-bliźniaka. Zamordował go, aby sfingować swoją śmierć, której najbardziej wiarygodnym świadkiem miała być uczciwa policjantka. Basi udaje się odnaleźć byłego kochanka, lecz nie daje rady go zatrzymać. Orlicz znika bez śladu.

Przypisy

  1. Mówi o tym Marek Brodecki do Adama Zawady w odc. 25 (Łowcy dusz); wspomina też, że rodzice Basi chcą jeszcze adoptować dwoje dzieci z domu dziecka.
  2. Odc. 43., Strefa mroku.
  3. Odc. 28., Randka ze śmiercią.
  4. Odc. 14, Balkon z widokiem.
  5. Odc. 3.
  6. Odc. 28., Randka ze śmiercią.