FANDOM

Ta strona może zdradzać zakończenie utworu lub inne istotne szczegóły jego treści.
Czytasz na własną odpowiedzialność!

Garbus – piąty odcinek serialu Przygody Sherlocka Holmesa.

Fabuła

Sherlock Holmes i dr Watson jadą do Aldershot, by rozwiązać kolejną zagadkę. W mieście stacjonuje elitarna jednostka wojskowa, Royal Mallows. Żołnierze mają pewien problem. Ich dowódca płk James Barclay został znaleziony martwy w swoim domu. Mjr Murphy podejrzewa, że ktoś zamordował Barclaya. Holmes rozpoczyna śledztwo. Wkrótce odkrywa, że inni mieszkańcy domu nie są z nim do końca szczerzy. Każdy stara się coś ukryć. Jedynie koleżanka Nancy jest szczera z detektywem, choć też niechętnie, bo dała słowo Nancy, że będzie milczeć.

Holmes dowiaduje się, że w dzień śmierci Barclaya, na pokazie pojawił się dziwny człowiek. Był garbaty i chromy. Co dziwne, on i Nancy świetnie się znają. Holmes wkrótce odnajduje mężczyznę. To Henry Wood – były członek Royal Mallows. Wood opowiada swoją historię. Wiele lat temu został perfidnie zdradzony. Barclay wydał go wrogom tylko po to, by odbić Henry'emu kobietę. Rebelianci skatowali Wooda, a że nie miał on odpowiedniej opieki medycznej, kości zrosły się, jak chciały, i Wood został kaleką. Wprawdzie jego oprawcy zostali zabici, ale chęć zemsty na Barclayu wciąż żyła. Dopiero po latach Wood wybaczył Barclayowi. W dzień rozdania ubrań Wood śledził Nancy. Dotarł za nią do jej domu. Był świadkiem szarpaniny między Barclayami. W Woodzie powróciły wspomnienia i złość na Barclaya. Wood wszedł do środka i chciał uderzyć pułkownika swoją laską, ale nie zdążył zadać ciosu. Barclay dostał udaru mózgu i padł na podłogę. Zmarł. Jego żona w wyniku szoku straciła przytomność i trafiła do szpitala. Gdy Wood skończył opowiadać, Holmes zamknął sprawę.

Obsada