FANDOM

Grecki tłumacz - dziewiąty odcinek serialu Przygody Sherlocka Holmesa.

Fabuła

Sherlock Holmes znowu dziwnie się zachowuje. Detektyw z reguły był małomówny i nie wspominał o swoich krewnych. Tego dnia jednak zaczyna opowiadać Watsonowi o swojej rodzinie. To wówczas po raz pierwszy dowiadujemy się, że słynny detektyw ma starszego brata. To Mycroft Holmes. Mycroft zaprasza brata do siebie, do klubu Diogenesa, którego jest współzałożycielem. Na miejscu okazuje się, że kolejnym klientem Holmesa jest jeden z mieszkańców klubu-niejaki pan Melas. Melas opowiada o przygodzie jaką niedawno przeżył. Prosi Holmesa by znalazł niejakiego Paula Kratidesa. Detektyw przyjmuje sprawę. Rozmówcy nie mają pojęcia, że jeden z porywaczy Kratidesa-Harold Latimer przebywa w klubie i słyszy całą rozmowę. Wkrótce wspólnik Latimera-Wilson Kemp wyprowadza Melasa z klubu. Podczas swojego drugiego pobytu w kryjówce przestępców, Melas namawia w końcu Kratidesa do podpisania dokumentów, o co przez cały czas chodziło bandytom. W tym czasie Watson oraz bracia Holmes idą na policję i proszą o zgodę na przeszukanie kryjówki bandytów. Inspektor Gregson nie chce jednak działać bez nakazu. W końcu nakaz jest i czwórka bohaterów biegnie do domu. Na miejscu okazuje się, że przestępców już tam nie ma. Gdy przeszukiwane jest piętro, okazuje się, że w jednym z pokojów leżą dwaj mężczyźni, a z kominka wydobywa się siarka. Gdy obaj zostają wyniesieni z pokoju, okazuje się, że jednym z nich jest poszukiwany Kratides, który nie przeżył tortur jakie zafundowali mu bandyci. Drugim mężczyzną jest Melas, któremu na szczęście nie zagraża niebezpieczeństwo. Inspektor zostaje z Melasem, a bracia Holmes i Watson idą ścigać zabójców. Udaje im się zdążyć na pociąg, którym jadą przestępcy. Dzięki kontrolerowi biletów Holmes odkrywa, że przestępcy mogą być w jednym z dwóch przedziałów:B4 lub D8. Szybko okazuje się, że poszukiwani są w przedziale B4. Gdy Holmes i Watson tam wchodzą, okazuje się, że w środku są jedynie Sophie Kratides i Latimer. Gdy Holmes wyjawia prawdę o śmierci Paula, Latimer chce uprodzić Sophie, ale nie udaje mu się to. Mężczyzna otwiera drzwi do pociągu i wypada na zewnątrz. Przez jakiś czas wisi na drzwiach, ale w końcu wpada wprost pod pędzący pociąg. Po śmierci Latimera, Sophie wyznaje prawdę. W pewnym momencie w drzwiach przedziału staje Kemp. Mężczyzna widząc Holmesa chce sięgnąć po broń, ale okazuje się to niemożliwe, bo broni nie ma. Po chwili za Kempem pojawia się Mycroft i przykłada Wilsonowi jego własną broń do głowy. Kemp poddaje się. Po zatrzymaniu się pociągu na stacji, Sophie i Kemp zostają aresztowani i odprowadzeni na komisariat policji. Holmes zamyka sprawę.

Obsada

Jeremy Brett - Sherlock Holmes

David Burke - John Watson

Charles Gray - Mycroft Holmes

Alkis Kritikos - Melas

Victoria Harwood - Sophie Kratides

Anton Alexander - Paul Kratides

Nicholas Field - Harold Latimer

George Costigan - Wilson Kemp

Olivier Maguire - inspektor Gregson