FANDOM

Ta strona może zdradzać zakończenie utworu lub inne istotne szczegóły jego treści.
Czytasz na własną odpowiedzialność!

Królewski skandal – pierwszy odcinek serialu telewizyjnego Przygody Sherlocka Holmesa.

Fabuła

Do Sherlocka Holmesa zgłasza się Wilhelm Von Ormstein – król Bohemii. Ma on do detektywa delikatną sprawę. Jakiś czas temu wdał się w romans z niejaką Irene Adler. Traktowała ona związek bardzo poważnie, ale dla króla była to tylko przelotna znajomość. Ormstein po pewnym czasie porzucił Irene i zaręczył się z córką króla Skandynawii. Właśnie wtedy otrzymał liścik od kobiety. Pisała w nim, że w dniu ślubu wyśle narzeczonej Ormsteina fotografię, która przedstawia Irene z królem. Ormstein wiedział, że jeżeli jego romans wyjdzie na jaw, to całą Bohemię czeka ogromny skandal. Dlatego wynajął dwóch złodziei, by włamali się do domu dawnej kochanki i odszukali fotografię. Niestety, zostali nakryci. Holmes przyjmuje sprawę. By zbliżyć się do Irene i móc ją obserwować, detektyw przebiera się za pijaka. Jakiś czas później Holmes dociera za Irene do kościoła i jest świadkiem na jej ślubie. W końcu detektyw chce sam przeszukać dom kobiety. Przebiera się za księdza i prowokuje bójkę przed jej domem. Jeden z mężczyzn uderza Holmesa, Irene każe wnieść detektywa do środka. W pewnym momencie Watson wrzuca do salonu tzw. petardę hydraulika. W zamieszaniu Irene zdradza nieumyślnie, gdzie jest fotografia. Holmes wychodzi. Potem ktoś życzy mu dobrej nocy. Następnego dnia detektyw wraca do Irene, ale tym razem oprócz Watsona towarzyszy mu Ormstein. Na miejscu okazuje się, że Irene się wyprowadziła. Mężczyźni znajdują list do Holmesa i króla. Irene wybacza w nim Ormsteinowi, ale fotografię postanowiła zachować. Potem widać, jak płynąca statkiem kobieta wyrzuca fotografię do morza. Po tej sprawie Holmes postanowił zatrzymać na pamiątkę suwerena, którego dostał od Irene za zostanie świadkiem na ślubie, i zdjęcie kobiety.

Obsada