FANDOM

Ta strona może zdradzać zakończenie utworu lub inne istotne szczegóły jego treści.
Czytasz na własną odpowiedzialność!

Marek Brodecki
MaciejZakoscielny1
Maciej Zakościelny,
odtwórca roli Marka Brodeckiego
Prawdziwe nazwisko Marek Brodecki
Pseudonimy
Dane personalne
Pochodzenie 1600px-Flag of Poland.svg Polska
Wykształcenie szkoła policyjna (zaocznie)
Profesje • policjant w stopniu podkomisarza
• sprzedawca w sklepie ze sprzętem RTV i AGD
• ochroniarz
Członkowie rodziny • Maria Brodecka (matka)
• Krzysztof Brodecki (syn)
Występowanie Kryminalni
Odtwórca roli Maciej Zakościelny

Marek Brodecki – postać fikcyjna, jeden z głównych bohaterów serialu Kryminalni.

Charakterystyka postaci

  • odtwórca roli: Maciej Zakościelny
  • miejsce zamieszkania: Warszawa
  • wykształcenie: absolwent szkoły policyjnej (ukończył ją zaocznie[1])
  • zawody, zajęcia: policjant w stopniu podkomisarza, sprzedawca w sklepie ze sprzętem RTV i AGD (odc. 34–37)
  • rodzice: Maria Brodecka (matka)
  • związki: Patrycja (była dziewczyna; rozstanie), Patrycja (ponownie dziewczyna, partnerka, następnie narzeczona; rozstanie)
  • dzieci: Krzysztof Brodecki (syn)
  • wielbicielki: Lucyna, Barbara Storosz
  • fascynacje: Natalia
  • przyjaźnie: Adam Zawada, Barbara Storosz
  • wygląd zewnętrzny: przystojny
  • cechy charakterystyczne: bardzo kocha swojego syna, dobry policjant

Opis

Marka Brodeckiego poznajemy w odcinku 1. (Okularnik) jako ojca samotnie wychowującego rocznego synka. Pomaga im matka Marka, Maria Brodecka. Ponadto widać też, że Brodecki jest dobrym policjantem – odważnym, lojalnym. Lubi swoją pracę.

Z czasem dowiadujemy się, że ojciec Marka dawno temu wyjechał pracować za granicą i nie wrócił do rodziny. Także dziewczyna Marka, Patrycja, go porzuciła, zostawiając mu maleńkie dziecko. Patrycja wraca po jakimś czasie, a Brodecki boi się, że była dziewczyna chce mu odebrać synka. Postanawia więc dla dobra dziecka odbudować dawny związek (w odcinku 26. Polowanie pokazuje Adamowi i Barbarze pierścionek zaręczynowy, który zamierza wręczyć dziewczynie). Z odcinka 29. (Poniżej zera) wynika, że do zaręczyn nie doszło, ale para mieszka razem. W odcinku 32. (Temat z Norwida) Marek mówi do Patsy, świadka w sprawie, że ma narzeczoną.

Od początku widać, że Patrycja go nie kocha, nie akceptuje jego pracy, naciska, by przestał być policjantem, a w końcu wychodzi na jaw, że dziewczyna ma kochanka. Marek decyduje się rozstać z niedoszłą żoną. Zanim jednak do tego dojdzie, Brodecki ulega naciskom Patrycji i po dramatycznych wydarzeniach w odcinku 32. postanawia odejść z policji. W odcinku 33. (Wpływ Merkurego), którego akcja rozgrywa się dwa tygodnie po odcinku 32., dowiadujemy się, że Grodecki dał na razie Markowi urlop. Podkomisarz zostaje ekspedientem w sklepie Huberta (brata Patrycji), niezbyt dobrze jednak odnajduje się w roli sprzedawcy sprzętu RTV i AGD. W odcinku 37. (Powrót), kiedy zostaje oszukany przez klienta, płacącego fałszywymi banknotami euro, zwraca się do Adama i Basi o pomoc, włącza się też w pewnym stopniu w śledztwo. Ostatecznie postanawia wrócić na łono policji. Patrycja jest z tego powodu wściekła.

Z odcinka 28 (Randka ze śmiercią) wynika, że Marek nie jest zbyt inteligentny – pożycza Adamowi Zawadzie powieści kryminalne, zdradzając, kto jest w nich mordercami.

Przypisy

  1. Odc. 2, Wspólnicy.