FANDOM

Ta strona może zdradzać zakończenie utworu lub inne istotne szczegóły jego treści.
Czytasz na własną odpowiedzialność!

Maryna Kulesza
Prawdziwe nazwisko Maryna Kulesza
Pseudonimy • Maryna Fogiel
• Genowefa Ciszek
Dane personalne
Pochodzenie 1600px-Flag of Poland.svg Polska
Wykształcenie
Profesje • oszustka finansowa
• złodziejka
Członkowie rodziny
Występowanie ZłotopolscyGwiazdka w Złotopolicach
Odtwórczyni roli Agnieszka Czekańska

Maryna Kulesza vel Maryna Fogiel vel Genowefa Ciszek – postać fikcyjna, bohaterka serialu Złotopolscy.

Charakterystyka postaci

  • odtwórczyni roli: Agnieszka Czekańska (odc. uzupełnić)
  • miejsce zamieszkania: ?, następnie Złotopolice, potem Warszawa
  • zawody, zajęcia: katechetka, oszustka finansowa (piramida finansowa Złoty Krąg), złodziejka, menedżerka Kacpra Górniaka
  • związki: Józef Garliński (narzeczony[1] od odc. 179; rozstanie w odc. 184), Kacper Złotopolski (chłopak od ok. odc. 184[2]; rozstanie – kiedy?; sympatia w odc. 375; rozstanie; potem dziewczyna – od kiedy?; rozstanie w odc. 415)
  • wielbiciele: Józef Garliński [3], Kacper Złotopolski[4]
  • wygląd zewnętrzny: atrakcyjna
  • cechy charakterystyczne: wzbudza zaufanie, przebiegła, cwana
  • stan zdrowia: załamanie nerwowe (odc. 261)

Opis

Maryna pojawia się w Złotopolicach w odc. 165 (Pożegnanie Afryki) jako Maryna Fogiel, katechetka. Jest młoda i piękna, co nie uchodzi uwadze złotopolskich mężczyzn. Wynajmuje pokój u listonosza Józefa[5], któremu się bardzo podoba i z którym bardzo szybko się zaręcza. W oko wpadła też Kacprowi Złotopolskiemu.

Wkrótce Maryna namawia mieszkańców Złotopolic na inwestowanie w Złoty Krąg – piramidę finansową. Kiedy jednak ludzie chcą uzyskać swą należność, okazuje się, że kobieta znikła razem z niebagatelną kwotą 100 000 złotych. Złotopolanie mają żal do Józefa, który był najbliżej z oszustką i miał być gwarantem zysków. Wskutek stresów listonosz dostaje zawału[6].

Widziana jest później na dworcu w Warszawie, jednak policji nie udaje jej się schwytać; okazuje się jednak, że „przełożonym” Maryny jest Artur Lenart[7]. Nawet ewidentne dowody świadczące przeciw kobiecie nie studzą jednak uczuć Kacpra[8].

Kulesza zostaje zatrzymana przez Marylę Bakę na warszawskim Dworcu Centralnym w odc. 188. Marylka znajduje przy niej liczne przedmioty skradzione m.in. Markowi Złotopolskiemu. Oszustka oświadcza, że po prostu jest kleptomanką, a Kacper szantażuje policjantkę i sprawia, że kradzieże mają nie wyjść na jaw[9]. A skoro dowodów przestępstwa brak – kobieta zostaje zwolniona z aresztu[10]. Niedługo później okazuje się także, że za Marynę poręczyła Ilona Clark-Kowalska; jej celem jest dowiedzieć się od Maryny jak najwięcej o Lenarcie[11]. Wychodzi też na jaw, że Kulesza jest kochanką Kacpra[12], jednak i on zostaje przez nią porzucony[13], ale później okazuje się, że utrzymują kontakt telefoniczny[14].

Kobieta pojawia się w odc. 212 (Przekręt), gdy oszukuje Emila Gilewskiego na sporą sumę pieniędzy – 50 tysięcy dolarów[15] – „sprzedając” mu mieszkanie pod nazwiskiem Genowefa Ciszek. Udaje jej się zbiec. Odnajduje ją detektyw Marcel w odc. 217, jednak ona twierdzi, że skradzione pieniądze przekazała kościołowi. Wkrótce znów zostaje zwolniona z aresztu, ponieważ brak dowodów na jej winę, i wyjeżdża do Chotomowa, do uzdrowiciela Bulcyngiera[16]. W odc. 236 (Babskie trio) pojawia się informacja, że Maryna została wyrzucona z Chotomowa za kradzież. Później, w odc. 251 (Odwet), została namierzona przez policję, ale – ostrzeżona przez Kacpra – znowu unika kary[17]. W odc. 255 (Trzeba być matką) ponownie zostaje schwytana przez Marcela, jednak twierdzi, że w sekcie Bulcyngiera ludzie poddawani są hipnozie i manipulacji, a podczas badań psychiatrycznych wyznaje, że jej wielką miłością jest Kacper[18].

Po załamaniu nerwowym trafia do szpitala, skąd w odc. 267 (Tajemnicze poszukiwania) ucieka. Zdradza też Kacprowi, że ciągle ma skradzione pieniądze. Chłopakowi udaje się wyciągnąć od niej wyłudzone pieniądze i w pierwszej kolejności oddaje Marylce 50 tysięcy dolarów[19], a potem przyjeżdża do Złotopolic, by oddać mieszkańcom wsi ich oszczędności[20].

Ponownie w serialu Maryna pojawia się w odc. 374 (Obudzony), kiedy odwiedza pogrążonego w śpiączce Kacpra. Pod wpływem jej obecności, mężczyzna się budzi. Później kilkakrotnie się spotykają; dziewczyna mówi, że wychodzi za mąż i wyjeżdża na Śląsk[21]

W odc. 398 (Cześć, malutka) Kulesza zostaje aresztowana za kradzież na dworcu, ale – znowu – na prośbę Kacpra Marylka ją zwalnia[22]. W odc. 400 (Remanenty) dowiadujemy się, że Maryna jest menedżerką piosenkarza. Kiedy jednak dowiaduje się, że Kacper jej nie ufa (ze względu na jej chorobę), ucieka[23]

Przypisy

  1. Podobno różnica wieku między nimi wynosi 29 lat; odc. 181, Mamuśka.
  2. W odc. 195 (Ucieczka Maryny) Kacper mówi dziadkowi, że są z Maryną ze sobą od tygodnia.
  3. Odc. 171, Kobieta sukcesu; odc. 174, Być damą; odc. 176, Kontrola; odc. 177, Staż; odc. 178, Zakochani; odc. 381, Niekochani; odc. 383, Na urlopie; odc. 386, Alergie, uczulenia i migreny; odc. 391, Drugi prekursor.
  4. Odc. 177, Staż; odc. 179, Droga; odc. 182, Wybuch; odc. 186, Emeryt; odc. 189, Hańba; odc. 196, Zniknięcie; odc. 376, To jak matka nieboszczka; odc. 378 Trzeci to jest trzeci.
  5. Odc. 166, Kolacyjka.
  6. Odc. 184, Trzy listy.
  7. Odc. 186, Emeryt.
  8. Odc. 186, Emeryt.
  9. Odc. 189, Hańba.
  10. Odc. 190, Gazetowy rogacz.
  11. Odc. 192, Diabelska propozycja.
  12. Odc. 195, Ucieczka Maryny.
  13. Odc. 197, Artystka; odc. 198, Lalki.
  14. Odc. 214, Szwajcaria.
  15. Odc. 213, Ciemne chmury.
  16. Odc. 219, Sprawka Barbary; odc. 221, Męskie decyzje; odc. 222, Akcja Marylki.
  17. Odc. 252, Ładna rodzinka.
  18. Odc. 260, Powrót bohatera.
  19. Odc. 269, Pięćdziesiąt tysięcy dolarów.
  20. Odc. 270, Kłopotliwe pieniądze.
  21. Odc. 378 Trzeci to jest trzeci.
  22. Odc. 399, Perkusiści.
  23. Odc. 415, Anatema.