FANDOM

Nakrapiana przepaska - szósty odcinek serialu Przygody Sherlocka Holmesa.

Fabuła

Do Sherlocka Holmesa zgłasza się Helen Stoner. Kobieta jest znajomą dawnej klientki Holmesa. Koleżanka Helen doradziła by w razie problemu przyjaciółka zwróciła się właśnie do Holmesa. Helen chce aby detektyw poobserwował jej dom, a zwłaszcza ojczyma. Helen obawia się, że ojczym może stać za tajemniczą śmiercią jej siostry Julii. Holmes zgadza się poprowadzić sprawę. Krótko po jej wyjściu, do domu Holmesa przychodzi ojczym Helen-dr Grimesby Roylott. Roylott chce zmusić Holmesa by ten nie podejmował śledztwa w tej sprawie. Holmes nie boi się doktora i wyprasza go z domu. Detektyw jedzie do domu Roylotta, by ukradkiem obserwować dom. Holmes i Watson muszą jednak uważać. Po posesji wałęsają się pawian i lampart. Holmes po przyjeździe ponownie kontaktuje się z Helen i mówi o niespodziewanym spotkaniu z Roylottem. Namawia też kobietę by w tajemnicy przeniosła się do swojego pokoju (Helen od pewnego czasu nocowała w pokoju siostry). Helen robi to, a w nocy do pokoju Julii wchodzą Holmes i Watson. W pewnym momencie detektyw uderza laską w łóżko. Po chwili dobiega ich czyjś wrzask. Holmes i Watson idą do pokoju doktora. W środku widzą martwego Roylotta siedzącego w fotelu. Na szyi ma owiniętego węża, który jak się okazuje jest narzędziem zbrodni. Holmes przy pomocy smyczy wkłada żmiję z powrotem do szuflady. Detektyw wyjaśnia później Helen dlaczego jej ojczym zabił Julię.

Obsada

Jeremy Brett - Sherlock Holmes

David Burke - John Watson

Rosalie Williams - Mrs Hudson

Jeremy Kemp - dr Grimesby Roylott

Rosalyn Landor - Helen Stoner

Denise Armon - Julia Stoner