FANDOM

Przygody w Copper Beeches - ósmy odcinek serialu Przygody Sherlocka Holmesa.

Fabuła

Sherlock Holmes przeżywa trudne chwile. Czuje niedocenienie jego zawodu. Jego zły humor odbija się też na Watsonie i jego notatkach. Holmes zastanawia się do czego to doszło, że musi udzielać porad kobietom starającym się o pracę. A o to prosi niejaka Violet Hunter. Kobieta wkrótce zjawia się u Holmesa i opowiada o dziwnej ofercie, którą dostała w pośredniaku. Jephro Rucastle szuka guwernantki do opieki nad swoim synem Edwardem. Ze wszystkich kandydatek mężczyzna upodobał sobie właśnie Violet. Jest jednak pewien szkopuł. Jephro oczekuje, że kandydatka na guwernantkę skróci włosy. Violet odmawia więc przyjęcia posady. Jednak jakiś czas później Rucastle pisze list do Violet i proponuje jej podwyżkę w zamian za ścięcie włosów. Kobieta zgadza się. Holmes radzi jej by w razie kłopotów wysłała mu wiadomość. Na list od kobiety Holmes nie musi długo czekać. Wkrótce cała trójka spotyka się ponownie. Violet opowiada, że z ciekawości zajrzała do wieży znajdującej się przy domu. W pewnym momencie zobaczyła ruch w szparze jednych z drzwi. Chciała uciec, ale na jej drodze stał Rucastle. Mężczyzna ostrzegł ją, że jeśli kobieta raz jeszcze wejdzie do wieży, to rzuci ją na pożarcie psu, którym jest ogromny mastif o imieniu Carl. Holmes postanawia przeszukać wieżę. Nadarza się do tego okazja, bo państwo Rucastle wyjeżdżają na cały wieczór. Jednak nie domknięta brama powoduje, że małżeństwo wraca do domu. Jephro wbiega do wieży i w pokoju na szczycie nakrywa Holmesa, Watsona i Violet. Rucastle wpada w szał i zamyka pokój na klucz. Następnie Jephro biegnie do kojca i otwiera go. W tym czasie Watson rozwala zamek w drzwiach pokoju i cała trójka biegnie na dół. Służący Toller ostrzega, że Carl nie był karmiony dwa dni i może być niebezpieczny. Holmes, Watson i Toller wybiegają na zewnątrz i widzą, że Rucastle leży na ziemi i próbuje bronić się przed Carlem, który gryzie go gdzie popadnie. W końcu Watson strzela do psa zabijając go. Potem pani Toller zdradza wszystkie tajemnice domu.

Obsada

Jeremy Brett - Sherlock Holmes

David Burke - John Watson

Natasha Richardson - Violet Hunter

Joss Ackland - Jephro Rucastle

Lotie Ward - mrs Rucastle

Angela Browne - mrs Toller

Peter Jonfield - mr Toller

Rachel Ambler - Alice Rucastle

Michael Loney - mr Fowler

Stuart Shimberg - Edward Rucastle