FANDOM

Uwaga!
Przysłowia są na ogół anonimowe (przeważnie nie znamy ich autorów), należą też przede wszystkim do twórczości ustnej. Dlatego nie podlegają one zazwyczaj prawu autorskiemu. Prawem autorskim nie jest także objęty układ alfabetyczny.

Przysłowia indiańskie

  • By się położyć, musisz przedtem choć na moment usiąść.
  • Jeśli nie możesz ich pokonać, przyłącz się do nich.
  • Jeżeli chcesz kogoś zrozumieć, zacznij chodzić w jego mokasynach.
  • Kiedy raz spróbowałeś wody z tej rzeki, nie będziesz już mógł żyć szczęśliwie z dala od niej.
  • Nie odziedziczyliśmy Ziemi od naszych rodziców, lecz pożyczyliśmy ją od naszych dzieci.
  • Nieszczęsna ta kobieta, której ukochany nie jest starszy o tysiąc lat, jak piękny dąb. Powinien dawać już cień, kiedy ona jeszcze się nie narodziła.
  • Przyszłość zna tylko Bóg, tylko prorok może przyszłość przepowiadać, ale przewidywania przyszłości może podjąć się tylko głupiec.
  • Usiądź na brzegu i czekaj, a trup twojego wroga pojawi się w nurcie rzek.
  • Zwierzę upolowane strzałą jest martwe w momencie trafienia, tylko jeszcze o tym nie wie.

Przysłowia Cree

  • Kiedy świat jest chory i umiera, ludzie powstaną jak Wojownicy Tęczy.

Przysłowia eskimoskie

  • Biały niedźwiedź to nie foka.
  • Jeśli dasz człowiekowi rybę, to nakarmisz go na jeden dzień. Ale jeśli nauczysz człowieka, jak łowić ryby, to nakarmisz go na całe życie.
  • Społeczeństwa, które mają tylko jeden plan giną, przetrwać mogą tylko społeczeństwa, które mają dwa plany.
  • Wiele, wiele śmiechu jest w powietrzu.