FANDOM

Samotna cyklistka - czwarty odcinek serialu Przygody Sherlocka Holmesa.

Fabuła

Sherlock Holmes jest bardzo zajęty. Próbuje wyjaśnić zagadkę szantażu Johna Vincenta Hardena. Przeprowadzenie reakcji chemicznej, której wynik ma być rozwiązaniem, przerywa pani Hudson. Gospodyni detektywa informuje, że przyszła klientka. Holmes początkowo nie chce angażować w dwie sprawy jednocześnie, ale klientka Violet Smith nalega o pomoc detektywa. Kobieta opowiada, że od pewnego czasu jest śledzona przez tajemniczego rowerzystę. Mężczyzna pojawia się w pobliżu dworu znajdującego się w lesie, w pobliżu domu Carruthersa-pracodawcy Violet. Holmes chcąc zbadać sprawę idzie do gospody. Tam dowiaduje się ciekawych informacji o niejakim Williamsonie oraz jego gościach. Jeden z tych gości wyróżnia się szczególnym temperamentem. To Woodley, wspólnik Carruthersa. Okazuje się, że Woodley jest akurat w barze. Między nim a Holmesem dochodzi do bójki. Detektyw pokonuje Woodleya. W końcu Violet ma dość dziwnych zdarzeń wokół jej osoby i postanawia porzucić posadę u Carruthersa. Ten w końcu przysyła powóz. Niestety. Na powóz napadają Woodley i Williamson. Woodley ogłusza stajennego i porywa Violet razem z Williamsonem. Ich tropem podąrzają Holmes, Watson i ów tajemniczy rowerzysta. Docierają na leśną polanę, gdzie są świadkami przymusowego ślubu. Rowerzysta traci cierpliwość i chce zaatakować porywaczy. Wtedy Holmes zwraca się do niego po nazwisku. Mężczyzna odkleja zarost, ściąga okulary i kapelusz. Holmes miał rację. To Carruthers. Były pracodawca Violet postanawia interweniować. Podchodzi i strzela do Woodleya. Mężczyzna jest ciężko ranny. Williamson chce odpowiedzieć ogniem, ale Holmes przykłada mu broń do głowy. Były duchowny poddaje się. On i Carruthers zostają zatrzymani przez Holmesa. W domu Carruthersa prawda wychodzi na jaw. Trójka wspólników została następnie aresztowana przez policję. Carruthers dostaje pół roku więzienia, Woodley-10 lat, a Williamson-7 lat. Sarah Carruthers trafiła pod opiekę Violet i jej męża. Do ojca miała wrócić gdy ten opuści więzienie. Holmes rozwiązuje też zagadkę szantażu. Jednak przez reakcję chemiczną zadymiony zostaje cały pokój.

Obsada

Jeremy Brett - Sherlock Holmes

David Burke - John Watson

Rosalie Williams - Mrs Hudson

Barbara Wilshere - Violet Smith

John Castle - Carruthers

Michael Siberry - Woodley

Ellis Dale - Williamson