FANDOM

Ta strona może zdradzać zakończenie utworu lub inne istotne szczegóły jego treści.
Czytasz na własną odpowiedzialność!

Tańczące sylwetki – drugi odcinek serialu Przygody Sherlocka Holmesa.

Fabuła

Sherlock Holmes dostaje kolejną sprawę. Zgłasza się do niego Hilton Cubitt, który ma ze sobą karteczkę z sylwetkami tańczących mężczyzn. Cubitt uważa sylwetki za zwykłe bazgroły, ale jego żona Elsie traktuje je poważnie. Holmes radzi Cubittowi, by wrócił do domu i kopiował kolejne sylwetki (gdyby się pojawiły). Sam zaczyna się zastanawiać, co oznacza ten szyfr. Z czasem pojawiają się kolejne wiadomości. Elsie zachowuje się coraz dziwniej, a jej mąż zaczyna podejrzewać, że nie jest z nim szczera i dobrze wie, kto jest autorem wiadomości. W końcu następuje przełom. Holmes rozszyfrowuje wiadomości, a są to: „Jestem tu. Abe Slaney” (dwa razy), „U Elridge'a. Przyjdź, Elsie]]” oraz „Elsie, przygotuj się na spotkanie z Bogiem”.

Po otrzymaniu ostatniej wiadomości Holmes i Watson jadą do posiadłości Cubittów. Na miejscu okazuje się, że Hilton został zamordowany, a Elsie próbowała popełnić samobójstwo. Wszystko wskazuje, że to Elsie jest zabójczynią. Jednak Holmes wie, że mordercą jest Abe Slaney – bardzo niebezpieczny gangster z Chicago. Detektyw postanawia zwabić go w pułapkę. Wysyła Abe'owi zaszyfrowaną wiadomość. Na efekt nie trzeba długo czekać. Slaney zjawia się u Cubittów. Gdy wchodzi do salonu, zostaje zaatakowany przez Holmesa, Watsona i policję. Detektyw namawia przestępcę, by przyznał się do zabicia Cubitta. Slaney wyznaje prawdę. Potem zostaje aresztowany i odwieziony na posterunek policji. Przestępca początkowo zostaje skazany na śmierć, ale karę zmieniono na dożywocie, ponieważ to Hilton Cubitt strzelał pierwszy. Natomiast Elsie przeżyła próbę samobójczą i dalej mieszkała w posiadłości Cubittów.

Obsada