FANDOM

Ta strona może zdradzać zakończenie utworu lub inne istotne szczegóły jego treści.
Czytasz na własną odpowiedzialność!

Traktat morski – trzeci odcinek serialu Przygody Sherlocka Holmesa.

Fabuła

Percy Phelps – znajomy dr Watsona – prosi Holmesa, by znalazł bardzo ważny dokument – tytułowy traktat morski. Zdaniem Phelpsa jeżeli dokument trafi w nieodpowiednie ręce, może wywołać wojnę. Sytuacji nie poprawia też stan zdrowia Phelpsa. Mężczyzna bardzo łatwo wpada w szał, a zniknięcie traktatu omal nie pozbawia go zmysłów. Holmes jedzie więc do jego domu, by się rozejrzeć. Tam poznaje innych mieszkańców domu, m.in. rodzeństwo Harrisonów. Ann Harrison jest narzeczoną Percy'ego. Kobieta nie cieszy się z wizyty Holmesa. Zupełnym przeciwieństwem jest jej brat. Joseph Harrison jest wyraźnie rozbawiony całą sytuacją. W międzyczasie policja podejrzewa, że za kradzieżą stoją państwo Tangey. Natomiast Holmes ma inną teorię. By sprawdzić, czy się potwierdzi, prosi Ann, by położyła się wcześniej spać. W nocy faktycznie złodziej przychodzi po ukryty traktat. Holmes zostaje podczas potyczki lekko ranny, ale pokonuje złodzieja, którym jest Joseph. Po powrocie na Baker Street Holmes oddaje Percy'emu traktat i opowiada, co zaszło w nocy. Wyjaśnia też motyw postępowania złodzieja.

Obsada